torsdag 12 december 2013

Mitt misstag inom transportkostnader denna månad

Den här månaden gjorde jag nog ett ganska stort misstag angående mina transportkostnader. Jag uppskattade att jag skulle jobba hemma mycket mer än vad som blev verklighet och spenderade mycket pengar på att ladda mitt värdekort på bussen. Nu har jag ju insett att jag kommer behöva åka buss varje dag så jag införskaffade mig ett månadskort nu, men egentligen alldeles för sent. Jag borde ha gjort det för någon vecka sedan redan.

Det innebär att jag kommer att spendera över 1000 kr i busskostnader denna månad, jämfört med drygt 500 kr om jag köpt månadskortet direkt. Dessutom ska jag på arbetsintervju i Linköping denna månad också, så transportkostnaden kommer skjuta i höjden. Sen är det ju jul också och då måste jag ju ta mig till min familj. Transportkontot kommer nog vara en av kostnaderna som kommer dominera i min budget denna månad, tyvärr...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar