måndag 23 december 2013

Min budget firar en månad

Idag har jag fört en budget i exakt en månads tid. Jag kan se exakt vad jag har spenderat mina pengar på. Bland annat har jag spenderat alldeles för mycket pengar på att äta ute.

Jag har hittat några delar som inte fungerar så bra när det kommer till att spara mina kvitton. När jag handlar så har jag ofta lagt ner min plånbok redan, av gammal vana, så kvittona ligger löst i min väska. Det blir svårare för mig att hålla reda på vilka kvitton jag lagt in i min budget då. Så nu har jag lagt ner en necessär i min väska för att försöka lägga ner kvittona där istället. Jag vet inte om det fungerar bättre, men jag testar denna metod ett tag för att se om den fungerar bättre. Väl hemma har jag en folder som jag lägger kvittona i, så behöver jag inte fylla i min budget varje dag. Sen tar jag tag i mina kvitton, många på en gång, är tanken. Vi får se hur det går... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar