torsdag 5 december 2013

Att ringa CSN

Ja, ve och fasa! Det brukar vara lång telefonkö när man ringer CSN men just idag var det faktiskt helt ok! Jag behövde bara vänta i 3 minuter. Antagligen för att det är december och väldigt få personer har fortfarande problem med sina studie-pengar, antar jag.

Det som var intressant är att när man läst basåret, vilket jag gjort, och sedan fortsatt sina studier inom det naturvetenskapliga området så blir en del av lånet, man tog under basåret, avskrivet. När jag började studera var man tvungen att skicka in papper varje gång man läst ett visst antal poäng för att få en avskrivning. Idag sker tydligen detta automatiskt. Det var ju toppen! Jag var nämligen osäker på hur många gånger jag skickat in denna blankett och om jag behöver skicka in ytterligare en. Men icke! Denna gång så sker allting automatiskt, som sagt, och jag behöver inte lyfta ett finger. Ibland är tekniken fantastisk :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar