tisdag 10 december 2013

Mina första aktier

Idag har jag köpt mina första aktier. Det fick bli Recyctec Holding B som första inköp eftersom jag tror de kommer gå bra under nästa år. Det är en helt ny värld som nu öppnat sig för mig. 

Jag köpte dem för 9,50 SEK och de gick faktiskt ner lite till. Jag tyckte jag var våghalsig som satsade under 9,75 SEK som var köp-priset då, men tydligen inte tillräckligt våghalsig. Man har mycket att lära sig.

Jag kommer ändå inte sälja dessa aktier på ett tag, så vad som händer under dagen kanske inte är så intressant ändå. Eftersom jag inte jobbat så mycket under 2013 så är det dumt att sälja av dem innan nyår. Ja, alltså skatten är ju densamma, men jobbar man så har man kanske betalat lite för mycket skatt på jobbet och då kanske man inte behöver sitta och betala en större summa pengar när skatten ska betalas in. Fast först måste jag ju gå med vinst.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar