tisdag 14 januari 2014

Min försäljning på Tradera

Jag har varit samlare av gamla Nintendo 8-bit-spel men nu säljer jag av dessa. Lade upp närmre 50 objekt igår på 5-dagars auktion och jag är redan uppe över 5000 kr. Fast man måste ju räkna in pengarna jag lagt ut för dessa spel också, så vinsten är inte så stor. 

Min poäng är dock att det kan löna sig att sälja bort sådant som bara ligger i en garderob utan något större nöje. Min tanke, för länge sedan, var att hänga upp dessa gamla spel så man kan njuta av dem. I slutänden blev det inte så, utan de hamnade i en garderob. Då kände jag att jag lika gärna kan sälja av dem och tjäna en slant nu när min framtid är så osäker med jobb. Dessutom så underlättar det mitt flyttande, den dagen jag flyttar. Säkert några kartonger mindre att packa och flytta när det väl bär av.

Kolla igenom din garderob du med och sälj det som du inte längre använder. Du kommer säkert bli förvånad hur mycket mer plats du får om du går igenom gamla kläder, skor och annat du inte använder. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar