lördag 8 mars 2014

Dags för shoppingtur? Vi tipsar om produkttester att läsa innan.

Jag befinner mig i en tid i livet då många stora saker inte riktigt är i ordning. Jag är arbetslös samt att jag och min sambo har beslutat att gå olika riktningar i livet. Det innebär att, när jag väl får jobb och flyttar, måste jag köpa många saker till mitt nya hem. Därför vill jag, helt osponsrat, tipsa om en tidning som heter Råd & Rön. Egentligen tycker jag tidningen i sig är sådär, men på nätet finns det många bra tester som de genomfört. Vissa av dem är gratis för alla, men vissa måste man vara prenumerant för att komma åt. 

Det som är bra med deras tester är att de summerar poängen för varje produkt samt skriver ut olika poäng för olika testområden. Oftast består bedömningen av en testpanel och en teknisk del, vilket gör det lätt att själv kunna bedöma de olika områdena. Dessutom skriver de ofta ut den ungefärliga kostnaden för produkten vilket gör att man kan välja en produkt i sin egen prisnivå. Inte alltid, men ibland, kan det vara så att en väldigt dyr produkt har fått högsta poängen, men då tittar man bara i deras tabeller på en produkt som har en prisnivå man själv tycker är rimlig.

Ta gärna en titt på deras tester! De har testat allt från olika kameror, tv-apparater, blueray-spelare, videokameror, läsplattor, skrivare, internet till olika vitvaror och hushållsmaskiner till gräsklippare, batterier, madrasser, brandvarnare till kattmat och kaffe, pesto, rakhyvlar, tandkrämer, kyckling, underkläder till löparjackor, skidhjälmar, termosar, sovsäckar, resväskor... Ja, väldigt mycket! Som så mycket annat, ska man såklart inte köpa allt de säger är bra, men det är ett bra verktyg när man står för ett val att köpa något till sig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar