måndag 25 november 2013

Ta Makten Över Din Pension

Nu har jag köpt ytterligare en bok. Oroa er inte, billiga böcker bara! :) Denna gång blev det

  • Ta Makten Över Din Pension
Jag vet att jag sagt att jag inte ska börja pensionsspara förrän jag är runt 40 år, men jag tänkte att denna bok kan jag läsa när jag är klar med de andra två böckerna. Man kan ju alltid planera hur man tänkt sig att detta ska gå till... :) Det kan vara bra att vara påläst när det är dags, menar jag.

Litet utdrag ur boken:

"Att kvinnor i regel får en mycket sämre pension än sina män är ingen ny upptäckt. Många väljer att blunda för verkligheten eftersom tanken på en fattig framtid skrämmer. Andra tackar ja till dyra och dåliga pensionsprodukter i tron att de ska lösa bekymret. Men att skjuta problemet framför sig är ingen bra strategi. Det finns trots allt alternativ. Annika Creutzer, känd privatekonomisk expert, lär oss att ta makten över situationen och pensionen. Hon går i boken igenom tio fällor du ska undvika- som parfällan och deltidsfällan."

Förlaget är KPA Pensionsservice, så jag vet inte hur objektiv hon är i boken. Man får väl hålla ett öppet öga när man läser antar jag... Precis som alltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar