lördag 23 november 2013

Hur länge ska man behöva vänta?

För två veckor sedan så öppnade jag ett konto på Marginalen bank för de har en hyfsat bra ränta och man får ta ut pengarna när man vill. Toppen, tänkte jag och väntar och väntar. Trots att två veckor har gått har jag fortfarande inte fått något papper på koder eller kontonummer. Det ska jämföras med Avanza som skickade ut papper på stört och två dagar senare låg papperna i lådan. Kontaktade Marginales kundservice idag för att se om detta är normalt, och det verkar vara helt normalt att behöva vänta såhär länge. Jag tycker det är jättekonstigt att de låter det ta sådan tid. Det kanske finns någon tanke bakom det hela, kanske nån säkerhetsfråga eller så, men då får de gärna informera om det så man är lite mer tålmodig. Nu känns det bara som att deras kundservice är dålig och tänk om jag får något problem i framtiden. Ska jag behöva vänta två veckor innan jag får veta om problemet kan fixas? Det är ju tur att jag inte har så mycket pengar just nu, och inte har några miljoner som väntar på att föras över... Det kanske är just därför det tar lång tid, jag är inte en prioriterad kund 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar