Visar inlägg med etikett konsument. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett konsument. Visa alla inlägg

söndag 29 juni 2014

Fullt ös medvetslös

Jag har inte skrivit här på jättelänge för att det varit så intensivt i mitt liv just nu. Jag har helt enkelt inte hunnit med eller så har jag varit så trött.

Jag har, som jag nämnt innan, flyttat till en annan stad i Sverige pga jobb. Jag har börjat på jobbet och trivs bra. Lägenheten jag hyr är en bostadsrätt som jag hyr i andra hand. Tanken var att jag skulle kunna bo där i 1 år, men planerna ändrades och det blev endast 6 månader. Därför har jag varit på visningar efter visningar på bostadsrätter att köpa och tillslut hittade jag en lägenhet som jag också nu skrivit på avtal på. I september bär flyttlasset iväg, igen... Men nu blir det i alla fall till en bostad där jag kan stanna så länge jag vill.

Utöver flytt så måste jag nu börja köpa in det viktigaste till min nya lägenhet. Det är ju passande eftersom det är mycket sommarreor just nu. Jag har köpt ett soffbord, men har ingen soffa än. Hittade en bra TV på Elgigantens rea, men insåg att Siba hade en ännu större TV (samma modell men större) för ett billigare pris än Elgiganten. Avbeställde från Elgiganten för att istället köpa den större på Siba. Ni förstår kanske att jag inte haft så mycket tid att skriva här :D Bostad, avtal, lån, möbler, nytt jobb... Ja allt på en gång. Mitt i allt det här läser jag även en bok om Candlesticks och aktier.

Jag ska försöka skriva mer här i framtiden. Det finns ju massor med ekonomi i det som komma skall i mitt liv. Massor att lära mig och massor som jag kan lära andra :)

lördag 26 april 2014

Fantastiskt att handla matvaror på nätet!

Intresset för att kunna handla sina matvaror på nätet verkar ha ökat de senaste åren. Tidigare har jag bott i en stad som haft väldigt begränsad tillgång till dessa butiker, men nu flyttar jag till en ort som har denna typ av tjänst. Jag måste säga att det är fantastiskt bra! Detta kommer att underlätta min fritid mycket, då jag inte har bil.

Visst är det så att vissa varor kan vara dyrare att handla på nätet, men jag tror vi kommer att se en ändring i detta ju fler som använder tjänsterna. Ju mer butikerna kan köpa in, desto billigare priser kan de erbjuda sina kunder.

En av alla matvarubutiker på nätet är Mathem. Jag tycker de verkar ha en väldigt bra kundservice och många bra idéer. I denna butik får man betala för frakten hem, men de erbjuder just nu olika leveranser hem i 3 månader för endast 1 krona. Dessutom har de ett bonussystem där 1 krona = 1 bonuspoäng. När man når upp till 2500 kr så får man en bonuscheck. 

Helt klart intressant för mig som inte har bil och jobbar långa arbetsdagar.