Visar inlägg med etikett Recyctec Holding. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Recyctec Holding. Visa alla inlägg

måndag 17 mars 2014

Recyctec Holding AB har beslutat om riktad nyemission

De senaste dagarna har aktien för Recyctec Holding AB stigit och det beror på ett beslut om riktad nyemission. Nyemissionen är totalt 8 000 200 SEK till ett pris om 7,24 SEK per B-aktie. Tyvärr så kan jag inte hänga på de här nyheterna utan måste passa på att sälja av aktien nu när den stigit. Anledningen är såklart att jag är arbetslös och behöver pengarna för att få vardagen att fungera. Det är så himla typiskt! 

Trots detta är jag faktiskt väldigt glad. Jag fick tillbaka mina satsade pengar och gjorde till och med en vinst efter courtageavgifter etc. Ok, jag har inte satsat några stora summor så vinsten är inte så stor, men det här är ju första gången jag handlar med aktier och jag lyckas göra en vinst på det! Helt fantastiskt! Syftet med mitt köp av Recyctec Holding AB aktien var ju att jag skulle lära mig hur man köper och säljer. Aldrig trodde jag att jag skulle lyckas göra en vinst också!

Så det är med delad mening jag sålt av mina aktier. Trist att jag inte får hänga med om en nyemission, men bra att jag får lite mer pengar att klara av vardagen med. Det här har ju såklart gett mig mersmak på aktier och jag kommer definitivt fortsätta med detta när jag får ett arbete! Kul måste jag säga!

tisdag 10 december 2013

Mina första aktier

Idag har jag köpt mina första aktier. Det fick bli Recyctec Holding B som första inköp eftersom jag tror de kommer gå bra under nästa år. Det är en helt ny värld som nu öppnat sig för mig. 

Jag köpte dem för 9,50 SEK och de gick faktiskt ner lite till. Jag tyckte jag var våghalsig som satsade under 9,75 SEK som var köp-priset då, men tydligen inte tillräckligt våghalsig. Man har mycket att lära sig.

Jag kommer ändå inte sälja dessa aktier på ett tag, så vad som händer under dagen kanske inte är så intressant ändå. Eftersom jag inte jobbat så mycket under 2013 så är det dumt att sälja av dem innan nyår. Ja, alltså skatten är ju densamma, men jobbar man så har man kanske betalat lite för mycket skatt på jobbet och då kanske man inte behöver sitta och betala en större summa pengar när skatten ska betalas in. Fast först måste jag ju gå med vinst.. :)