Jag har varit samlare av gamla Nintendo 8-bit-spel men nu säljer jag av dessa. Lade upp närmre 50 objekt igår på 5-dagars auktion och jag är redan uppe över 5000 kr. Fast man måste ju räkna in pengarna jag lagt ut för dessa spel också, så vinsten är inte så stor.
Min poäng är dock att det kan löna sig att sälja bort sådant som bara ligger i en garderob utan något större nöje. Min tanke, för länge sedan, var att hänga upp dessa gamla spel så man kan njuta av dem. I slutänden blev det inte så, utan de hamnade i en garderob. Då kände jag att jag lika gärna kan sälja av dem och tjäna en slant nu när min framtid är så osäker med jobb. Dessutom så underlättar det mitt flyttande, den dagen jag flyttar. Säkert några kartonger mindre att packa och flytta när det väl bär av.
Kolla igenom din garderob du med och sälj det som du inte längre använder. Du kommer säkert bli förvånad hur mycket mer plats du får om du går igenom gamla kläder, skor och annat du inte använder.
Välkommen till aktiefysikerns värld! Jag är en fysiker som fått intresse för aktier och privatekonomi. Vill du följa mina framsteg från nybörjare till, ja lite mindre nybörjare, så häng med mig på min resa!
Visar inlägg med etikett Nintendo. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Nintendo. Visa alla inlägg
tisdag 14 januari 2014
måndag 13 januari 2014
Rensa ut skräpet och tjäna pengar på det.
Nu när det är nytt år är det bra att passa på att rensa ut och sälja saker man inte vill ha/behöver längre. Istället för att slänga sina saker, testa att lägga upp dem på Tradera eller liknande auktionssidor. Du kanske får en slant ändå. Många hushåll har det lite tajt ekonomiskt i januari, så varför inte dra in lite pengar på sådant som du ändå inte använder?
Om det är så att du inte vill sälja, kan det finnas många frivilligorganisationer som vill ta emot saker. Istället för att sakerna går ner i soporna, kolla upp om andra kanske behöver sakerna mer än du gör.
Jag själv har precis lagt upp en massa auktioner på Tradera. På bara en halvtimme är nu summan uppe i 91 kr. Nu kommer nog summan att bli högre med tiden, men 91 intjänade pengar så saker jag inte använder på 30 minuter är en helt ok summa :) Jag säljer av mina gamla Nintendo-spel.
Om det är så att du inte vill sälja, kan det finnas många frivilligorganisationer som vill ta emot saker. Istället för att sakerna går ner i soporna, kolla upp om andra kanske behöver sakerna mer än du gör.
Jag själv har precis lagt upp en massa auktioner på Tradera. På bara en halvtimme är nu summan uppe i 91 kr. Nu kommer nog summan att bli högre med tiden, men 91 intjänade pengar så saker jag inte använder på 30 minuter är en helt ok summa :) Jag säljer av mina gamla Nintendo-spel.
lördag 23 november 2013
Om du har gamla spel liggandes
Om man vill tjäna sig en hacka så kolla igenom ditt förråd om du har några gamla Nintendo 8-bit spel. De är värda ganska mycket idag, särskilt manualer och boxar. Titta på kasetterna, manualerna och boxarna om de är märkta med SCN, vilket innebär att de är importerade av Bergsala och betyder att de är svensksålda. Är de märkta med SCN så är de värda mer just för att Bergsala inte importerade så många spel. Ett tips är så fall att lägga upp dem på Tradera eftersom det är många som besöker den sidan och man får det pris som folk är villiga att lägga. Smart är ett utrop på kanske 1 kr eftersom det verkar dra fler att buda. Är de SCN-märkta så ange det i rubriken. Bilder är såklart viktiga, folk vill ha så bra kvalitet på grejerna som möjligt. Om man inte tycker det är alltför jobbigt så kan man sätta köpare från Norden, eftersom intresset finns i alla nordiska länderna. I vinnarmailet får man då ange IBAN och BIC till dessa köpare, så de kan föra över pengar till ditt konto. Dessa kan man räkna ut via din banks hemsida normalt.
Lycka till!
Lycka till!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)